تبلیغات
کمردرد - چگونه بخوابیم که کمردرد نگیریم؟
نویسندگان کمردرد

خوابیدن در مواقع کمردرد برای افراد مبتلا به این عارضه طاقت‌فرساست و حتی موجب محروم ماندن از خواب راحت و کافی می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایسنا، به هنگام خوابیدن بهتر است وضعیت بدن در حالت خنثی باشد به گونه‌ای که خیلی به شکل خمیده یا صاف نباشد زیرا باعث می‌شود فشار زیادی به ستون مهره‌ها وارد شود.

سایت وب ام‌دی به تشریح دو وضعیت مناسب برای خوابیدن پرداخته که از بروز کمردرد جلوگیری می‌کند:

- نخست این که وقتی به پهلو می‌خوابید یک بالش میان دو زانویتان قرار دهید و سعی کنید مانع از افتادن و قرار گرفتن پاهایتان روی هم بشوید. همچنین می‌توانید یک حوله کوچک زیر کمرتان قرار دهید.

- همچنین زمانی که به پشت می‌خوابید بهتر است یک بالش زیر زانوهایتان قرار دهید. علاوه بر این،‌ گذاشتن حوله زیر انحنای پشت موثر است.

- نکته مهم دیگر اینکه اگر تشک‌تان خیلی نرم است شاید خوابیدن روی سطح زمین برایتان راحت‌تر باشد.

علاوه بر اینها هنگام بلند شدن از رختخواب رعایت نکات زیر ضروری است:

ابتدا به پهلوی خود بخوابید و هر دو زانویتان را خم کنید. سپس پاهای خود را از یک لبه تخت آویزان کرده و با کمک دو دست بنشینید. در پایان بایستید و کمر خود را در حالت خنثی نگه دارید.




[ پنجشنبه 27 فروردین 1394 ] [ 09:12 ق.ظ ] [ مدیر مجله ]
درباره وبلاگ کمردرد

درد در ستون فقرات یکی از شایع ترین مشکلات در زندگی مدرن است در این وبلاگ سعی میکنم مقالات مرتبط با درمان درد کمر را برای شما عزیزان منتشر کنم.
آمار وبلاگ کمردرد
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :